Мої конспекти

Урок розвитку зв’язного мовлення у 4 класі  «Редагуємо самі»
Мета. Вчити учнів:
                               редагувати текст;
                               членувати текст на логічно завершені частини;
                                грамотно будувати власне висловлювання.
Удосконалювати вміння:
                                поширювати речення;
                                працювати із тлумачним словником;
                                ставити запитання.
                           
 Розвивати :
                               увагу;
                               пам'ять;
                               творче мислення ;
                               мовлення учнів.     
                                
Виховувати бажання творити добро,  повагу до професії  редакторів.
Епіграф до уроку
О , люди , на Землі спішіть добро творити.
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра. (Слайд 2)
- Як ви гадаєте, про що буде іти мова на нашому уроці? Чи справді добро може врятувати людей від загибелі?
Психологічна настанова до уроку(Слайд 3)
- Якими ви будете на уроці? Доберіть слова, які починаються буквами:  
          д-
          о-
          б-
          р-
         о-
Повідомлення плану уроку. Хочу вас познайомити з планом нашого уроку.
1.     Тлумачення мудростей.
2.     Сюрприз учителя.
3.     Гра «Снігова куля».
4.     Ми – редактори.
5.     Інтерв'ю з Зіркою.
6.     Хвилини творчості.
7.     Вдячність уроку. (Слайд 4)
Тлумачення мудростей. Завдання на вибір. (Слайд 5)
Для нашого уроку я обрала три мудрості.
- Як ви гадаєте, яким  буде ваше завдання?    
- Оберіть один із висловів, відновіть його, спробуйте пояснити слова мудреців.

Доброцемованаякійніміможутьговоритиіякуглухіможутьчути   П.Бові

від  завжди ти для себе робиш Добро яке серця ти робиш для  Л.Толстой

заР ромдоб  тенагрі  рцесе ікв ен  нелопрохо Т.Шевченко
- Який із висловів ви приймете у своє серце?
- Діти, а зорі пов’язані із темою нашого уроку та? Як саме?
Сюрприз учителя. Сьогодні я підготувала для вас сюрприз – музичну відео – композицію і вірш  про зірки. (Слайд 6) Вірш читає учитель:
Заквітує жасмин на моєму подвірї,
Запалає калина до дзвінких холодів.
Щось змінилось на небі в твоєму сузір’ї,
Щось злетіло з небес у долоні твої.
Із сузір’я скотилася зірка в долоні,
Але їх не спаливши зігріла теплом.
Зорі стрімко летять, зорі падають в поле.
Щоб піднятись над світом теплом і добром.
- Прислухайтесь до свого серця. Які враження залишила у вашому серці композиція? Що ви відчули?
- Де побували?
Гра «Снігова куля» Спробуємо передати словами свій настрій , відчуття від почутого і побаченого створивши словесну картину, в основі якої будуть два слова «зорі сяють».
Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальноЇ діяльності.
На нашому уроці ми продовжимо роботу над умінням редагувати  деформований текст, спробуємо його удосконалити. Навіщо нам потрібно це вміння?
У видавництвах книг, журналів, газет є спеціальні відділи редакторів. Хто вони і чим займаються?
Робота із словником . (Слайд 7)
- У вас на партах  тлумачні словники. Як ви гадаєте, яке завдання стоятиме перед вами?
- Попрацюйте в парі. Знайдіть значення слова редактор.
Редактор  1) той, хто перевіряє і виправляє  авторський рукопис, та готує його до друку
2) керівник видавничого відділу
- Яке значення слова редактор ми оберемо для уроку?
Фізхвилинка (Слайд 8)
- Уявіть , що ви –нібито редактори видавництва.
-  То хто ви сьогодні на уроці?
- Ромо, хто ти зараз? Наталю, а ти хто? І т.д. ще 4 учні ( я- редактор)
- Шановні редактори, прошу ознайомитися із записом у вас на партах. Свої відповіді прошу вас починати  фразою «Я, як редактор , вважаю …»
(Слайд 9)

На небі серед яскравих сузрїв жила малесенька зірочка вона мріяла побувати на Землі і розбудити у людських серцях  добро любов радість вона ніколи не бачила людей і мріяла з ними познайомитись старші застерігали  зірочку вони пояснили, що полетівши на Землю зоря ніколи не повернеться до своєї небесної сімї а загубиться серед трав і загине та зусиля сестер-зірок були марними зірочка полинула до людей мандрівниця летіла до Землі все зменшуючись і серця людей наповнювалися бажаням творити добро небесна гостя закотилась у траву взявши її до рук мені захотілося…
Колективний аналіз тексту .
- Який недолік у цьому записі?
- Чи можемо ми вважати цей запис текстом?
- Чи зможете ви, шановні редактори, встановити межі речень?
- За якими ознаками ми визначаємо речення? (речення виражає закінчену думку, слова у реченні пов’язані між собою, речення має граматичну основу)
- Прошу редакторів приступити до роботи.
Самостійна робота пар учнів. (Слайд 9)
- Прочитайте відредагований текст. (по черзі діти читають утворені речення)(Слайд 10)
Спостереження за смисловою єдністю тексту. Учні читають виправлений текст
- Шановні редактори, де жила Зірка?
- Куди вона мріяла полетіти?
- Що хотіла зробити?
- Чи вдалося це зірочці?
- У яких реченнях виражена однакова думка? Оберіть речення, яке більше відповідає тексту?
- Між якими словами ми поставимо коми , чому? (Однорідні члени речення)
- Які недоліки ви помітили у виділених словах? (Слайд 11)
Фізхвилинка для очей (Слайд 12)

 Добір заголовка до тексту(Слайд 13)
- Який із заголовків ви б запропонували обрати авторові?
Небесна гостя.
І зірки вміють творити добро
Мандрівниця

- Чи хотіли б ви поспілкуватися із Зіркою? Задати їй запитання?
Гра  «Інтерв'ю»
 Маленька зірочка із тексту завітала до нас на урок. Давайте розпитаємо її про життя на небі. Придумайте запитання для зірочки. (із класу обирається Зірочка, діти ставлять їй запитання. )
- Спасибі, діти , за змістовні запитання.
Членування тексту на логічно завершені частини
- Які частини можна виділити у тексті?(зачин, основну частину, кінцівку)
- Як виділяються частини тексту у писемному мовленні?
- Прочитайте зачин, знайдіть кінцівку.(Слайд 14)
- Чому текст не завершений? Як ви гадаєте?
- Яке завдання може стояти перед нами?
Написання кінцівки твору.
- Якщо текст не закінчений , то спробуємо його завершити.
-  На одній із виховних годин ми з вами фантазували , чию б мрію ви здійснили, якби у вас була чарівна паличка. Свої роздуми ви написали і подарували мені. Пропоную вам скористатися цими записами для продовження історії  нашої зірочки.
У вас на партах лежать зірочки. Кінцівку твору напишіть на них і ми вивісимо їх у класі.
 Самостійна робота учнів. (Слабші учні працюють за картками)
Зачитування кінцівки твору (3 – 4 учні)
- Вдома прошу вас записати відредагований текст у зошит із доповненням.
Вдячність уроку. Рефлексія (Слайд 15).
Наш урок добігає кінця. Я вдячна вам за плідну роботу.
Завершіть фрази:
На уроці мені вдалося…
Утруднення викликало завдання, де треба було...
Мені захотілося…
Я хотів би похвалити сьогодні за роботу на уроці…
- Чи тільки зірки здатні на добрі вчинки?

Немає коментарів:

Дописати коментар